Jak podnieść poziom witaminy D w organizmie?

Jak podnieść poziom witaminy D w organizmie?Światło słoneczne jest najlepszym sposobem na podniesienie poziomu witaminy D


Witamina D może być wytwarzane z cholesterolu w skórze, gdy jest ona wystawiona na promienie słoneczne. Promieniowanie ultrafioletowe B z promieni słońca dostarczenie energii potrzebnej do wystąpienia tej reakcji.

Potrzebujesz witaminy D? Opalaj się!

Jeśli mieszkasz w miejscu, które jest słoneczne cały rok, to prawdopodobnie możesz uzyskać wystarczający poziom witaminy D po prostu przebywając zewnątrz i opalając się kilka razy w tygodniu. Należy pamiętać, że trzeba wystawiać na słońce jak największą powierzchnie swojego ciała. Jeśli wystawimy jedynie twarz i ręce produkcja witaminy D będzie niewystarczająca. Również oddzielenie się od słońca szkłem lub stosowanie jakiejkolwiek ochrony przeciwsłonecznej, sprawi, że będziemy produkować mniej witaminy D, lub wcale. To sprawia, że do korzystania z ochrony przeciwsłonecznej przed rakiem skóry jest bardzo wątpliwe.

Właściwe odżywianie się podnosi poziom tej witaminy

Używanie ochrony przeciwsłonecznej może prowadzić do niedoboru witaminy D, co z kolei prowadzi do innych chorób. Obecnie na ten temat udostępnionych zostało wiele publikacji, z których pozyskać możemy ważne dla nas informacje odnoszące się do wpływ witaminy d na organizm człowieka. Jedno jest pewne: niedobory witaminy d3 mogą być wyjątkowo groźne dla naszego zdrowia. Trzymając się pewnych zaleceń żywieniowych możemy w znaczący sposób podnieść stężenie witaminy d w organizmie. Zdecydowanie warto pamiętać o licznych korzyściach wynikających z danego faktu, a możemy być pewni, że znacząco wpłyniemy na poprawę naszego samopoczucia.

Zobacz również:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>